En dammig hund

Ja. då var det tisdag idag.. några dagar till har gått och jag sitter fortfarande här.
Men tack vare Melissa Horn, Lars Winnerbäck och nära och kära så klarar jag mej nog en stund till..

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler, o samlat damm på min gitarr..och allting som jag skriver blir ändå allt för kort o allt som är bra med mej..har jag förmågan att glömma bort..!

Känns väldigt passande just nu faktist....ja okejdå förutom de där med gitarren... skulle kunna byta ut det mot min hund.
Tur att Ida är ute och dammar av honom åt mej just nu en sväng.. =)
Hon är så snäll och bra min roomie.

Nädå kanske inte riktigt så illa att Alex har blivit dammig, jag prioriterar faktist honom FÖRE allt annat här borta. De är faktist oftast han som får mig att le och vara glad, ger mej lite energi med sin tokighet.

Skolan är kaos just nu..
Men jag försöker kämpa på, har jag tur nu så kanske kanske kanske kanske jag har hittat ett boende vid min praktik.
Min supersnälla favorit lärare Laila har tydligen föräldrar som har en stuga där!! Visserligen utan vatten och isolering, men vad fasen gör de!! - Jag och Alex får värma varandra och vatten kan man alltid ha i flaskor.
Jag var ju inne på att tälta där ett tag, MEN så var campingen stängd så då gick ju inte de heller..

Tydligen så skulle vi ju ha en första hjälpen utbildning för människor med för att få göra examens provet.. de var ju sådär lagom snällt av dom att komma med de NU... och skolan vill inte hjälpa till med de heller utan de ska vi tydligen försöka fixa själva.
Jaha o hur lätt ät de då, när de kostar 1400 kr och vi är i Finland utan bil..?!
Jäkla krångel..

Men efter typ 10000 samtal runt hela Sverige från skype så lyckades jag mygla in mig på en urbildning i Gävle, tack vare en massa bönande och bedjande ifrån min sida och en OTROLIGT snäll första hjälpen tant som fixade in mig där GRATIS. Credit till henne för de!!

Ja ja nu känns de som att de borde börja vända snart och ja börjar få tur med saker osså?.. så ja håller tummarna för boendet.

Annars då? Förutom massa krångel..

Jodå de är bara pluggning som gäller, avlöses med hund promenader och lite mys med vovven.
Jag försöker gå igenom allt material som vi ska kunna och som vi har läst under dessa 2 år.

De jobbiga är bara att för att klara yrkes examens provet så ska man typ kunna ALLT. Även sånt som vi inte har gått igenom här på skolan..
Allt ifrån Marsvinens anatomi till vilka rengöringsmedel som innehåller vilka ämnen.. mm mm
så jag är rätt så säker på att jag kommer att kugga detta extremt skitstora jätte jobbiga hysteriska yrkesexamen.
Men men...man kan ju prova ialafall nu när jag kämpat så mycke me boende och allt.

Ja ringde till hon som är ansvarig för den svenska legitimationen och hörde om vi verkligen måste göra yrkes provet eller ej. Men hon visste inte, så hon skulle höra av sig i veckan.
Så om hon säger att vi inte behöver så öppnar ja en champanie flaska och firar även om jag kanske ändå försöker mig på att göra de där hemska provet. Men då vet ja att även om jag kuggar mig så får ja ändå en legitimation och de är större än en examen.

Jag äter ju soppor men nu i all bedrövelse så var vi tvungen att baka selor i helgen.. å de var sååå himla gott!! Mmm..mycket godare än i affären.
Så de är verkligen att rekomendera. Göra egna!

Måste ju skriva ett GRATTIS till Graaf och Marie som fick en super fin liten Benjamin i Fredags!
Jätte kul :)!!

Hepp hepp nu måste ja fortsätta plugga microbiologi en sväng.
nästa gång ska ja försöka att inte klaga så mycket, då kanske jag är gladare och allt känns lättare :)
Ska försöka komma upp med lite bilder med.





Kommentarer
Postat av: hada

ooo boende vad är det jag hör? tänk om saker o ting håller på ordna upp sig!! vi måste prata. MSN senare!! SAKNAR DEJ!!

2010-01-27 @ 10:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0