om du vet vad du vill..

Oj nu var det så himla längesen jag skrev här så de kanske är dax att skriva en stund igen..

Ja gissa men jag är i Finland igen, så nu har jag lite tid över att skriva. Hemma så går alltid tiden så himla fort och jag hittar ingen tid över att sitta här..

Ja sista terminen i skolan nu  = SKÖÖÖNT
gud vad jag kommer tycka de blir så skönt när de är klart.
Missförstå mig rätt ( älskar de konstiga uttrycket haha )
Jag är så himla super duper glad över att jag fick komma in på denna utbildning eftersom de inte går i Sverige och jag verkligen vill bli djursjukvårdare.
MEN Hada har sagt till mig att man faktist FÅR klaga ändå.. fast man har de bra.
så nu passar ja på lite.. =)

Jag längtar hem.. HEM HEM HEM..
Nu är det på slut tampen och jag ska vara här i Kimito i 5 veckor isträck! Utan att komma hem... huu
Sen får jag vara hemma i 3 veckor - sen åka tillbaka till Finland för 3 månader till! = de är helt sjukt längen..

Jag ska då göra min slut praktik är det tänkt, och det otroligt super ångestfyllda och jobbiga examens provet.. HU :(
Tydligen är det de som är meningen med denna utbildning att man ska klara av de provet. I sverige så går man i skolan -- och sen är man lixom klar.
Men men så funkar det tydligen inte här.

Urs. så nu har jag varit en duktig tjej och fixat praktikplats här i Finland ( vi får inte göra den i Sverige ). Fixade den i oktober tror ja de var.. alltså ute i god tid.

MEN nu så får jag inget boende :/ de är helt kört verkar de som.. :(
Stället jag ska vara på är ett bra ställe för de finns svenskar där ( för en gång skull ) så ja kanske förstår vad NÅGOn säger åtmindstonde..

så nu är ja lagomt less på att ringa runt en massa och bara få nej över att de inte finns boende där till mig och min hund.
Ja hittade ett boende men då fick inte Alex följa med, så då var ju de åxå kört.. de ENDA lediga boendet i hela Borgå verkar de som... ( typ arbrå storlek vad ja har förstått).

A... får väl se hur de blir med allt..

Vi kommer väl förmodligen ändå att få vår svenska legitimation även om vi inte gör detta supersvåra skitviktiga prov. Så kanske att ja bara skiter i de.

Jag har börjat äta lite soppor( cambridge) igen.. haha skapligt kul.. vi är 3 svenskar här och ALLA vi har ätit soppor varje gång vi vart här sen i somras.. haha  desperata svenskar :)

Nä nu är de tvätt dax.
skriver mera sen.. 

men ett litet livs tecken ialafall :)


Kommentarer
Postat av: Gull

Åh, vad glad jag blev när jag såg att du hade uppdaterat Gull!



Jag tycker absolut att du har rätt att klaga. Vem som helst hade längtat hem! HaDa är en klok kvinna. Du är stark och modig som kastar dig ut och utbildar dig till det du vill, trots att det känns motigt ibland.



Hoppas att det ordnar sig med boendet nu. Ge herr Alex en stor kram från mig. Jag saknar hans lurvighet, och dig såklart!



Pusssss!

2010-01-24 @ 00:11:50
Postat av: hada

Du är helt sjuk som är där borta i ingenstans o pluggar. Det är imponerande ska du veta! Snart kommer du hem o är djursjukvårdare, coolt ju! Saknar dig så himla mycket min kära vän

2010-01-24 @ 17:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0